Van CO2-uitstoot tot omzetgroei in jouw printbedrijf
Printproductiebedrijven die zich inzetten voor het milieu, houden nauwgezet rekening met de CO2-uitstoot van hun productieproces. Helaas zijn er ook printbedrijven die hier weinig oog voor hebben. Maar wat als het vermelden van de CO2-uitstoot per drukorder op offertes en facturen niet alleen het vertrouwen van je klanten versterkt, maar ook je marges een boost geeft? Zou je die kans dan laten liggen?
Duurzaamheid is tegenwoordig niet meer weg te denken uit de printsector. Vroeger waren vooral de prijs en levertermijn belangrijk. Nu speelt ook de ecologische voetafdruk een cruciale rol. Klanten worden zich steeds bewuster van de impact van hun keuzes op het milieu. Ze geven de voorkeur aan bedrijven die transparant zijn over hun CO2-uitstoot. Dit betekent dat duurzaamheid niet alleen een morele verantwoordelijkheid is, maar ook een strategische kans biedt voor printbedrijven om zich te onderscheiden in een concurrerende markt.
Die CO2-impact levert hen nieuwe vragen én kansen op:
- Hoe beïnvloedt een CO2-vermelding op een offerte de keuze van je klant?
- Hoe kan CO2-communicatie een commerciële troef zijn voor jouw printbedrijf?
- Wat betekent de deadline van 1 januari 2025 voor het vermelden van CO2-uitstoot op offertes?
Dataline en partners, Antalis en Dienstencentrum (ClimateCalc), bieden antwoorden op deze vragen tijdens het CO2-seminarie in Almere op 19 november. Geïnteresseerd? Mis het niet en schrijf je snel in, want de plaatsen zijn beperkt!